Communication innovation in the formation of youth political elites

As part of the process of recruitment of young political leaders in a political system based on the requirements of the modern information society requires the promotion of youth political elite among the Internet audience, structuring and building their organizational activities to reflect those skills of communication which they possess. In the modern world from the participants of the political process requires the timely submission and exchange of information on all matters that may be of interest to citizens. Accordingly, the promises of social development form a political leader among youth audience, who is ready to create a communication space that reflect actual participation of elites in socio-political activities.

Keywords: Internet communication, innovative format, youth leaders, social groups, political community

References

1.Абдуллаев Р.Я. Влияние Интернет технологий на современные политические процессы в рамках демократических режимов. Диссертация кандидата политических наук. 2014. С. 40

2. Steve Buckler and David Dolovitz. Politics on the Internet. A student guide. New York: Routledge, 2005.

3. Keck M.E. and Sikkink K. Transnational advocacy networks in the movement society . The movement society: contentious politics for a new century. Lanham, MD: Rowman and Littlefield, 1998.

4. Постановление Правительства Российской Федерации от 31.07.2014 № 758 «О внесении изменений в некоторые акты Правительства Российской Федерации в связи с принятием Федерального закона «О внесении изменений в Федеральный закон «Об информации, информационных технологиях и о защите информации" и отдельные законодательные акты Российской Федерации по вопросам упорядочения обмена информацией с использованием информационно-телекоммуникационных сетей» [Электронный ресурс]

URL: http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001201408050024

5. Ментальность российской молодежи: политические ориентиры и кумиры  [Электронный ресурс] URL: http://gefter.ru/archive/8369

6. Развитие Интернета в регионах России [Электронный ресурс] URL: https://yandex.ru/company/researches/2015/ya_internet_regions_2015

7. Филатова О.Г., Шабанова Е.С.  Публичные коммуникации органов государственной власти РФ в пространстве Веб 2.0: анализ блогов и социальных сетей. Труды XIV Всероссийской объединенной конференции «Интернет и современное общество», Санкт-Петербург, Россия, 2011. С. 220.

8. Социальные сети в России: исследование Mail.Ru Group [Электронный ресурс] URL: https://corp.mail.ru/media/files/ issledovanie-auditorij-sotcialnykh-setej.pdf

9. Brand Analytics. [Электронный ресурс] URL:  http://www.slideshare.net/Taylli01/c-2014-32306771

10. Доклад о развитии институтов гражданского общества в России «Третий сектор» в России: текущее состояние и возможные модели развития [Электронный ресурс] URL: http://civilfund.ru/mat/

11. Гайдук В.В. Российское общество политологов в научно-экспертном формате измерения -  3D // Вопросы политологии. 2013. - №4(12). – С. 29

12. Стратегия развития молодежи Российской Федерации на период до 2025 года [Электронный ресурс]

URL:http://www.fadm.gov.ru/upload/iblock/2e4/140319_Project%20of%20Strategy.pdf

Authors