Integration resources of general, professional and additional professional education as a factor of success in the implementation of modern educational projects

Examples of implementation modern educational projects through the prism of digital transformation taking place in all spheres of society, including education, and by integrating the resources of general, professional and additional professional education are considered in the article. The concrete results of the work obtained during the consolidation the efforts of the participants Education Center «Kudrovo» – St. Petersburg state electrotechnical university «LETI» (ETU «LETI») – Leningrad regional institute for educational development are given

Keywords: educational projects, program «Technology» project works, professional orientation, practical-oriented approach, professional development, integration of general and additional, professional education

References

  1. Арифметика будущего https://rg.ru/2017/07/05/putin-sravnilcifrovuiu-ekonomiku-s-elektrifikaciej.html.
  2. В. М. Кутузов, В. Н. Шелудько, А. А. Минина, С. Т. Сидоренко. Образование. Наука. Промышленность. Кейсы как ресурс формирования у школьников осознанного выбора будущей профессии//Инновации. № 7 (225). 2017. С. 3-6.
  3. В. М. Кутузов, В. Н. Шелудько, А. А. Минина. С. Т. Сидоренко, И. Ю. Соловьев, В. С. Кошкина. Программа «Технология» как основа формирования ключевых компетенций школьников на пути выбора будущей профессии//Инновации. № 2 (232). 2018. С. 3-7.
  1. В. М. Кутузов, В. Н. Шелудько, С. Т. Сидоренко. От «Технопарка в школе» к «Школе-технопарк». Второй год реализации проекта. Инженерное образование//Журнал ассоциации инженерного образования России. 23/2018. 2018. С. 71-76.

Authors