Incentive of innovation activity of employees in the organization based on innovation competition

The article discusses the essence of innovation activity of the employees based on innovation competition. The key concepts of innovation are specified. The possibilities of using the one-time bonuses for employee’s incentives in the innovation competition are analyzed. The variants of rewards for winning the contest of innovation are presented. The importants of information support of the competition that can attract the attention of employees, not involved in the process of ideas generation and proposals, to demonstrate to them examples of the best decisions of my colleagues is showed.

Keywords: innovation, innovation activities, incentive of innovation activities, one-time bonus, innovation competition

References

1. Экономика труда (социально-трудовые отношения)/Под ред. Н. А. Волгина, Ю. Г. Одегова. М.: Экзамен. 2002.
2. Т. В. Лукьянова, Т. А. Алексеева. Инновационные кадры в современной экономике//Кадровик. Кадровый менеджмент. № 5. 2010. С. 58-64.
3. Р. А. Долженко. Оценка эффективности инновационных предложений в организации//Труд и социальные отношения. № 12. 2013. С. 60-74.
4. Д. С. Хомутский. Как измерить инновации?//Управление компанией. № 2. 2006. С. 40-45.
5. Р. А. Долженко. Стимулирование инновационной деятельности банковского персонала//Кадровик. № 10. 2012. С. 85-90.

Authors