Management marketing innovation-active enterprises

The article examines the main tendencies, problems and prospects of management of marketing processes in an unstable environment. The necessity of the evaluation of the maturity level of the marketing processes and their level of balance that will provide the vector direction of process improvement and efficiency implementation of innovative technologies on time and cost. The proposed model is modular and component management of marketing processes, providing timely management impact on the processes to achieve targets for continuous improvement, due to dynamic changes in external and internal nature, the innovative nature of your business and focus on increasing customer value and satisfaction

Keywords: marketing processes, maturity level of process, process profile, marketing innovation, balance, marketing processes, management model and marketing processes, innovation-active enterprises

References

1. С. Б. Авдашева, Н.А. Горейко. Механизмы управления трансакциями в российской обрабатывающей промышленности//Российский журнал менеджмента. 2011. Т. 9. № 1. С. 3-28.

2. И. Х. Баширов. Системный подход в организации контроля маркетинговой деятельности//Практический маркетинг. 2015. № 12 (226). С. 16-19.

3. Н. Н. Загускин. Сравнительная характеристика моделей зрелости управления процессами, проектами, знаниями организаций – участников ИСК по стадиям их трансформационного//Успехи современного естествознания. 2014. № 1. С. 78-81.

4. Д. Иган. Маркетинг взаимоотношений. Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений. 2-е изд. М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2012. 376 с.

5. М. А. Илышева. Модели зрелости управления проектами в российских компаниях//Известия УрГЭУ. 2009. № 4 (26). С. 54-59.

6. Т. Л. Короткова, А. С. Лебедев. Инновационная стратегия развития бизнеса на основе маркетинга инноваций//Инновации. 2017. № 2. С. 105-109.

7. С. П. Кущ. Подходы к разработке механизма координации управления взаимоотношениями промышленной компании с партнерами//Вестник Санкт-Петербургского университета. Серия 8: «Менеджмент». 2006. № 3. С. 3-21.

8. М. А. Бек, Н. Н. Бек, Е. В. Бузулукова и др. Методология исследования сетевых форм организации бизнеса: коллективная монография/Под науч. ред. М. Ю. Шерешевой. М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2014. 446 с.

9. С. Н. Анисимов, А. А. Колобов, И. Н. Омельченко и др. Проектирование интегрированных производственно-корпоративных структур: эффективность, организация, управление/Под ред. А. А. Колобова, А. И. Орлова. М.: Изд-во МГТУ им. Н. Э. Баумана, 2006. 728 с.

10. В.А. Ребязина, С. П. Кущ, А. В. Красников, М. М. Смирнова. Инновационная деятельность российских компаний: результаты эмпирического исследования//Российский журнал менеджмента. 2011. Т. 9. № 3. С. 29-54.

11. М. М. Смирнова. Управление взаимоотношениями на промышленных рынках как источник конкурентных преимуществ компании//Российский журнал менеджмента. 2006. Т. 4. № 3. С. 27-54.

12. О. А. Третьяк. Эволюция маркетинга: этапы, приоритеты, концептуальная база, доминирующая логика//Российский журнал менеджмента. 2006. Т. 4. № 3. С. 129-144.

13. О. В. Третьяк, Д. Е. Климов. Новый подход к анализу бизнес-моделей//Российский журнал менеджмента. 2016. Т. 14. № 1. С. 115-130.

14. Т. И. Урясьева, Т. И. Николаева. Маркетинговые стратегии российских предприятий при спаде покупательской активности//Практический маркетинг. 2016. № 11. С. 34-39.

15. В. И. Харисов. Инновационные драйверы повышения конкурентоспособности предпринимательских структур в российской экономике//Вестник УГНТУ. Серия: «Экономика». № 2 (16). 2016. С. 85-95.

16. R. N. Bolton, K. N. Lemon, P. C. Verhoef. Expanding business-to-business customer relationships: Modeling the customer’s upgrade decision//Journal of Marketing. 2008. Vol. 72. No. 1. P. 46-64.

17. P. Danese, P. Romano, A. Vinelli. Managing business processes across supply networks: the role of coordination mechanisms//Journal of Purchasing and Supply Management. 2004. Vol. 10. No. 4-5. P. 165-177.

18. C. Goeke, M. Gersch, J. Freiling (2010). The coevolution of alliances and industries: How industry transformation influences alliance formation and vice versa. Research in Competence-Based Management. Vol. 5, 79-109.

19. G. Hamel (2012). What matters now: How to win in a world of relentless change, ferocious competition, and unstoppable innovation. Bass: Wiley.

20. K. Mцller, A. Halinen. Relationship marketing theory: Its roots and direction//Journal of Marketing Management. 2000. Vol. 16. No. 1-3. P. 29-54.

21. P. Viio, C. Grцnroos (2016). How buyer – seller relationship orientation affects adaptation of sales processes to the buying process. Industrial Marketing Managemen, Vol. 52, 37-46.

22. S. M. Wagner, A. Eggert (2016). Co-management of purchasing and marketing: Why, when and how?//Industrial Marketing Management, Vol. 52, 27-36

Authors