Realization of points-rating system (PRS) in interactive technology for control of the educational process

The article presents basic principles and an experience of application of interactive technology for control of educational process at realization of the points-rating system (PRS). The MENTOR© 2.0 is further development of the MENTOR© software developed in BSTU “VOENMEKH” and allowing to use actively mobile devices of students during educational process for control of attention and the analysis of knowledge, and also — to automatically define a quantitative index of progress in education for students according to rating approach, to monitor presence on occupations and quality of educational process by administration of the university

Keywords: instant testing, control of learning, interaction with the audience, electronic journal, the point-rating system of monitoring and evaluation of students knowledge

References

1. М. Ю. Ильин, Н. Н. Гаврютин, А. В. Семенов, К. Ю. Голубев. Программное обеспечение «Ментор». Свидетельство № 2016618504 от 1 августа 2016 г., правообладатель ООО «НПП «Лазерные системы».

2. А. С. Борейшо, Н. Н. Гаврютин, М. Ю. Ильин, А. В. Чугреев. Ментор — интерактивная технология контроля усвоения лекционного материала//Инновации, № 5, 2016.

3. Е. А. Ганин. Подход к разработке масштабируемых веб-приложений//Перспективы развития информационных технологий, № 12, 2013.

4. В. В. Мартынов, А. М. Кузнецов. Улучшение эргономических показателей пользовательских интерфейсов веб-приложений//Вестник Уфимского государственного авиационного технического университета, № 1-7, 2006.

5. О. И. Шевцова. Тестирование как обучающая технология//Историческая и социально-образовательная мысль, № 1, 2015.

6. Н. И. Наумкин, Е. А. Нуянзин. Формирование у бакалавров национальных исследовательских университетов профессиональной компетенции и ее оценка с применением БРС//Современное машиностроение. Наука и образование. №. 4. 2014. С. 85-91.

Authors