The article presents basic principles and an experience of application of interactive technology for control of educational process at realization of the points-rating system (PRS). The MENTOR© 2.0 is further development of the MENTOR© software developed in BSTU “VOENMEKH” and allowing to use actively mobile devices of students during educational process for control of attention and the analysis of knowledge, and also — to automatically define a quantitative index of progress in education for students according to rating approach, to monitor presence on occupations and quality of educational process by administration of the university
Keywords: instant testing, control of learning, interaction with the audience, electronic journal, the point-rating system of monitoring and evaluation of students knowledge
1. М. Ю. Ильин, Н. Н. Гаврютин, А. В. Семенов, К. Ю. Голубев. Программное обеспечение «Ментор». Свидетельство № 2016618504 от 1 августа 2016 г., правообладатель ООО «НПП «Лазерные системы».
2. А. С. Борейшо, Н. Н. Гаврютин, М. Ю. Ильин, А. В. Чугреев. Ментор — интерактивная технология контроля усвоения лекционного материала//Инновации, № 5, 2016.
3. Е. А. Ганин. Подход к разработке масштабируемых веб-приложений//Перспективы развития информационных технологий, № 12, 2013.
4. В. В. Мартынов, А. М. Кузнецов. Улучшение эргономических показателей пользовательских интерфейсов веб-приложений//Вестник Уфимского государственного авиационного технического университета, № 1-7, 2006.
5. О. И. Шевцова. Тестирование как обучающая технология//Историческая и социально-образовательная мысль, № 1, 2015.
6. Н. И. Наумкин, Е. А. Нуянзин. Формирование у бакалавров национальных исследовательских университетов профессиональной компетенции и ее оценка с применением БРС//Современное машиностроение. Наука и образование. №. 4. 2014. С. 85-91.